zondag 19 juni 2011

zaterdag is het eindelijk zo ver!

zaterdag is het eindelijk zo ver,
na maanden hard te hebben getraind in de zang, dans en musical lessen,
staan wij zaterdag 25 juni(aanstaande dus!) in de groten zaal van het spant in Bussem!
wil je meer info? lees dan maar even veder!

zoals ik dus al had verteld in mijn about, zit ik op musicalles, waarbij je een keer per jaar een uitvoering  doet!
''naast mijn school, doe ik ook nog aan musical les,
het is een opleiding voor mensen die later het theater in willen.
we trainen 3 tot 5 uur per week ervoor,..... 
de voorstelling is eind Juni dus dat schiet al aardig op'' 
nou dit jaar doen wij de musical Assepoester, maar dan een hele andere versie, kijk dit schreef de gooise muziek school: ''Het bekende verhaal van Assepoester in een nieuw jasje. De cast bestaat uit derde- en vierdejaars musicalleerlingen in de leeftijd van 11 tot 14 jaar. De musical wordt uitgevoerd onder regie van Tineke van Yperen. Kaarten zijn te koop bij de administratie van de Gooische Muziekschool; kosten per persoon € 3,00 voor kinderen onder de 10 jaar en € 7,00 voor volwassenen. Voorafgaand aan deze musical is er een optreden van onze kinderkoren. Aanvang 19.00 uur.''  


het verhaal is dus ietsjes anders dan de originele assepoester, ik heb me script er even bij gepakt,
en zal in het kort het verhaal even vertellen:




de vader van marjolein(assepoester) is net als de moeder van de pris stervende, dus aan het begin van het stuk gaan ze dood,
dan blijft marjolein achter bij haar gemene stiefmoeder en stiefzussen,
voor wie ze allemaal klusjes moet doen in het huis.
het verhaal speelt zich op twee plekken af de hemel en aarde,
dus je ziet vader(Jan) en de koningin(Hetwich) hun eigen verhaal vertellen in de hemel,
ondertussen dat Jan en Hetwich verlieft worden in de hemel, gebeurt er van alles op aarde, de oom van de prins stuurt hem samen met zijn hofdames naar verwegistan, ridder Sinistra gaat ook mee en krijgt als taak van de oom om de prins te vermoorden,
maar Hetwich grijpt net op tijd in.
oom en stiefmoeder worden ondertussen ook verlieft op elkaar, teminsten dat is het idee, maar het gaat stiefmoeder stiekem alleen om zijn rijkdom,
de prins keert terug op het bal waar hij met assepoester danst, die natuurlijk om 12 uur weg moet, en der glazen muiltje achter laat!
dus zoekt hij het hele land af en ja en zou geen sprookje zijn zonder happy ending,
vind hij assepoester! 


nou ik hoop dat ik het goed heb kunnen omschrijven maar als je benieuwt bent moet je maar gewoon komen kijken!


下次再见