donderdag 8 maart 2012

Kony 2012

Heey meiden :)
Vandaag post ik niet over beauty, maar over Kony.
Sommigen van jullie weten misschien wel al iets over hem, maar ik zag gister een hart verscheurend filmpje en dat kan niet langer zo door gaan. Ook wij kunnen een beetje helpen. 
"Make Kony famous"
Benieuwd? lees verder!



 Dit is Joseph Kony. lijder van de L.R.A
Al 26 jaar dwingt hij kinderen hun ouders te vermoorden. Ontvoert ze.
Meiden als ons gebruikt hij.


En waarom? Hij vecht niet voor een doel. Nee, hij doet dit om te laten zien hoe machtig hij is.
Is dat niet vreselijk?
En wie kenden hem al die jaren lang al? Wie wist dat dit aan de gang was?   Niemand.
Al die jaren lang worden er elke dag kinderen, ouderen ontvoerd en gedwongen om te vechten. Om hun eigen familie en vrienden te vermoorden.

Wij kunnen helpen. Één man deed een belofte aan een jongen 'Jacob' hij zat in deze situatie. Zijn belofte was dat hij er voor zou zorgen dat Kony zou stoppen.
Hij heeft een filmpje gemaakt, die ik hier onder zet. kijk hem aandachtig en dan zal je zien hoe ernstig de situatie is.



Zoals je in het filmpje heb gezien kan je helpen!
Zorg dat iedereen dit filmpje ziet.
Ook zag je dat ook jij posters kan ophangen en een armbandje kan dragen. Waar je dat allemaal kan vinden is op deze sait: http://kony2012.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/


Als ik deze post heb geplaatst heb ik alles gedaan wat ik er aan kan doen. Binnenkort krijg ik mijn armbandje op de post.
Nu heb ik dit met jullie gedeeld, en kunnen jullie het weer met anderen delen.

Make Kony famous!




Anne.