zaterdag 21 mei 2011

de wereld is nog niet vergaan!

2012 het jaar 0?

er word vaak gezegd dat 2012 het eind van de wereld is,
maar gister werd er toch iets heel anders vertelt op het nieuws!
een Amerikaanse dominee zei als niet iedereen christenen zou worden
dan morgen om precies 12 uur de wereld zou vergaan,
maar het is nu 20 over 12 en ik leef nog steeds!
dus dat was grote onzin,
maar je hoort nog steeds dat 2012 wel het eind van de wereld word,
nou ik heb hier wat onderzoek na gedaan:



een wetenschap form schrijft:
Allerlei heilige geschriften door de eeuwen heen hebben de gong voor de laatste ronde gehoord. Opvallend vaak wordt het jaartal 2012 genoemd, zoals bij de Pueblo-indianen, de Zulu's en de Maya's. De Maya's deden hun voorspellende uitspraken over het moment waarop de gong zal klinken op basis van berekeningen die vandaagdedag nog steeds standhouden.

Hierdoor denken velen dat de wereld -volgens de Maya's- zal ophouden te bestaan, echter dat is niet waar. De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden hierdoor ook haarscherpe voorspellingen doen.Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Op 21 december 2012 begint een grote nieuwe periode van 26.000 jaar en een kleine periode van 5200 jaar. De Guatamalese 'Mayan Elders of the Eagle Clan' schrijven: 'This is a cycle of wisdom, harmony, peace, love, of consciousness and the return of the natural order. It is not the end of the world as many from outside of the Mayan tradition have misinterpreted it to be.

Dus iedereen die dit niet wist en toch een beetje bang werd kan vanavond rustig slapen

Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende.
Dit klopt volgens mij (wederom), aangezien we nu in een economische crisis zitten, en ik hoorde dat de economie pas rond 2011/2012 weer hersteld zal zijn. 



okey ik hoop dat jullie het een beetje snappen!
in ieder geval vind ik dat er niet echt iets is om je zorgen over te maken maar dat is mijn menig.
ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden en de text bergrijpen,
anders kan je ook altijd even in dat filmpje kijken!

下次再见